بهترین روش پیدا کردن شغل رویایی

بهترین روش پیدا کردن شغل رویایی

چگونه شغل رویایی خود را پیدا کنید وقتی نمی دانید چه می خواهید؟

آیا به یاد دارید که از کودکی وقتی مردم از شما می‌پرسیدند که میخواهید چه کاره شوید، نگران بودید که پاسخ یا حتی ایده‌ ای درباره آن نداشتید. یا اگر هم داشتید خیلی رویایی بود. در هر صورت این کاملا طبیعی است، زیرا شما استعدادهای خود را پیدا نکرده بودید و راه درست قابل تشخیص نبوده. بهترین روش پیدا کردن شغل رویایی شرکت در دوره خودشناسی و سپس داشتن مشاوره شغلی است.

اولین قدم برای پیدا کردن شغل رویایی

ابتدا از خود بپرسید “دارم چه کار میکنم؟” با خود رو راست باشید و در محیطی امن و آرام خود را تحلیل کنید. چقدر از زندگی که دارید راضی هستید؟ آیا رویایی که داشتید همینطور بود؟ فکر میکنید این انتهای تلاشتون هست؟ برای اولین قدم پیدا کردن شغل رویایی به این سوالات پاسخ دهید.

همین الان قلم کاغذ بردارید و تمام این سوالات را بنویسید و پاسخ دهید تا در انتها، مسیر شغلی برای رسیدن به شغل رویایی تان را پیدا کنید.

رویای خود را به تصویر بکشید

بعد از اینکه به سوالات بالا جواب دادید، رویایی که دارید را نقاشی کنید. خود را در بهترین حالت ممکن تصور کنید بدون ترس از واقعی نشدن افکارتان. اگر در حالت عادی قادر به انجام این کار نیستید چند دقیقه چشمان خود را ببندید، موسیقی بی کلام و آرام زیر را پخش کنید، سپس خود را در موفق ترین حالت تصور کنید.

ایمان و باور رسیدن به هدف

همیشه در ذهنتان تصور کنید که اکنون به هدفتان رسیدید. مانند تمام افرادی که از محال ترین حالت ممکن به موفقیت های بزرگ رسیده اند. مانند استیو جابر، رونالدو، بیل گیتس، ایلان ماسک و…

افزایش قدرت تخیل

بینش خود را بالا ببرید. به طور دائم رویای خود را ببینید. باید به این باور برسید که اگر شغل رویایی به دست بیاورید زندگی تان به طور کامل تغییر خواهد کرد، اما اگر تلاش نکنید تا آخر عمر در همین مرحله باقی خواهید ماند. هر روز نقاشی که کشیدید را ببینید و با چشم بسته همراه با موسیقی بی کلام آینده رویایی خود را تصور کنید.

خود را مجبور به موفقیت کنید

این ذهنیت را به وجود بیاورید که یا باید موفق شوید یا مرگ در انتظار شماست و هیچ راهی به جز موفقیت ندارید. از خوشی های زودگذر و وقت تلف کردن بکاهید و تمرکز خود را بر روی پیشرفت بگذارید.

طراحی نقشه موفقیت

هر موفقیتی نیاز به نقشه دارد. هر چقدر زمان ببرد مهم نیست اما کار را به نحو احسن و کامل انجام دهید. راجع به همه جزئیات مسیر رسیدن به شغل رویایی تحقیق کنید. از هیچ مسئله ای به راحتی عبور نکنید و تمام مسائل را جدی بگیرید. مهم ترین نکته این است که با توجه به زمان بندی که انجام دادید، خود را ملزم به انجام تمام کارهایی که نقشه کشیدید بدانید.

الویت های خود را مشخص کنید

اگر واقعا هدفتان برایتان مهم است باید از همه چیز بگذرید. به هیچ کس اجازه ندهید که شما را نا امید کند زیرا این باور ماست که به حقیقت میرسد نه نظر اطرافیان. تاثیر قانون جذب در موفقیت شغلی را جدی بگیرید و سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

روش پیدا کردن شغل رویایی

شما نمی توانید دقیقا در گوگل جستجو کنید شغل رویایی و آن را پیدا کنید؛ یا جستجو کنید چه شغلی برای من مناسب است؟ و انتظار یک پاسخ سفارشی داشته باشید. همانطور که اشاره کردیم ابتدا باید خودتان را به خوبی بشناسید. به نقاط قوت خود نگاه کنید، به این فکر کنید که چه کسی هستید، با مردم صحبت کنید، خود را آموزش دهید، نیازهای خود را در نظر گیرید و کاری را انجام دهید که در پایان روز شما را خوشحال می کند.

60 درصد از مردم به دنبال تغییر شغل هستند. بنابراین، اصلا غیرعادی نیست که فکر کنید “من نمی دانم چه شغلی می خواهم” یا حتی “من به تغییر شغل نیاز دارم اما نمی دانم چه کار کنم.”

چه حرفه یا مسیر شغلی برای شما مناسب است؟

در شغل یا شغلی که واقعا از آن راضی نیستید، حتی بدون اینکه متوجه باشید، در حال از دست دادن شغل رویایی هستید. بنابراین، چگونه می توانید از گیر افتادن در یک بن بست شغلی جلوگیری کنید؟ و با وجود همه فرصت‌های موجود، چگونه می‌توانید بدانید که چه مسیر شغلی بلندمدتی برای شما مناسب است؟ چگونه می توانید به این پاسخ نزدیک شوید که چه شغلی برای من مناسب است؟

شغل رویایی

شغل رویایی

مراحل پیدا کردن شغل رویایی

1. با قوت خود پیش بروید

فقط به این دلیل که نمی دانید چه شغلی می خواهید به این معنی نیست که نمی دانید در چه کاری خوب هستید. یک راه عالی برای تمرکز بر مهارت های خود این است که فهرستی از نقاط قوت خود تهیه کنید. اگر به طور طبیعی برای شما پیش نمی آید، از یک دوست یا همکار مورد اعتماد نظر آنها را بپرسید. یا یک منبع خود تحلیلی مانند تست شخصیت مایرز-بریگز را بررسی کنید.

نگاهی فعال به آنچه که در آن مهارت دارید و چه چیزی باعث می‌شود شخصیت شما را مشخص کند، روشی قدرتمند برای ارزیابی مسیر شغلی است که با آن نقاط قوت سازگار و تکمیل می‌شود.

چطور نقات قوت خود را پیدا کنیم؟

البته اگر به اندازه کافی تلاش کنید یا وقت کافی بگذارید، می توانید در هر کاری خوب باشید. اما اگر به نقاط قوت خود اجازه دهید به جای مجبور کردن خود به شغلی که واقعاً مناسب نیست، شما را به سمت کاری که باید انجام می‌دهید هدایت کند، می‌توانید در زمان زیادی صرفه‌جویی کنید و از ناامیدی جلوگیری کنید.

به عنوان مثال، ممکن است خودتان را متقاعد کرده باشید (یا اجازه دهید دیگران شما را متقاعد کنند) که یک فرد ریاضی نیستید، فقط برای اینکه بفهمید عاشق استفاده از منطق برای حل مسائل هستید.

در این صورت، ممکن است در واقع به چیزی مانند توسعه وب علاقه داشته باشید که ممکن است از قبل آن را حذف کرده باشید. آسان است که اجازه دهید ایده های از پیش تعیین شده شما را از یک حرفه موفق در فناوری باز دارد، اما اگر کمی وقت بگذارید و به نقاط قوت خود نگاه کنید، احتمالاً از آنچه به شما می گویند شگفت زده خواهید شد.

2. برای جلوگیری از بن بست، گذشته خود را ارزیابی کنید

برای اینکه به شما کمک کند احساسات خود را در مورد مشاغل قبلی روشن کنید، تا بتوانید در آینده به دنبال ویژگی های مشابه یا متفاوت باشید، به سوالات زیر در مورد هر مکانی که کار کرده اید پاسخ دهید:

  • چه چیزی را در شرکت بیشتر و کمترین دوست داشتم؟
  • چه چیزی را در فرهنگ صنعت بیشتر و کمترین دوست داشتم؟
  • چه چیزی را در مورد رئیسم بیشتر و کمترین دوست داشتم؟
  • چه چیزی را در افرادی که با آنها کار کردم بیشتر دوست داشتم و کمتر؟
  • چالش برانگیزترین چیز در مورد کار در آنجا چه بود؟
  • چه زمانی شادترین یا مغرورترین بودم؟
  • بزرگترین دستاورد من چه بود؟
  • چه چیزی را در مسئولیت هایم بیشتر و کمترین دوست داشتم؟

ارزیابی گذشته‌تان همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا لحظات مهمی را که ممکن است نادیده گرفته‌اید، به یاد بیاورید و مشخص شود که از کار خود راضی نیستید. اگر نگاه کردن به گذشته شروع به کشف الگوهای منفی در مورد نوع خاصی از شغل یا حرفه کند، این راهی است برای تشخیص اینکه زمان ادامه کار فرا رسیده است.

ممکن است فرصت‌هایی را در جاهای دیگر از دست بدهید که با نیازها و توانایی‌های شما سازگاری بیشتری دارد. تجزیه و تحلیل گذشته شما یک جزء کلیدی برای کشف انواع موقعیت هایی است که بهترین کار و شادترین خود را نشان می دهد.

3. با مردم صحبت کنید تا بدانید شغل رویایی شما چیست

شروع کنید به مدتی در جستجوی شغل خود برای درخواست و برنامه ریزی مصاحبه های اطلاعاتی با افرادی در زمینه هایی که به آنها علاقه دارید تا در مورد مسیرهای شغلی آنها بیاموزید و مشاوره شغلی دریافت کنید. در مورد شغل، گذشته حرفه ای و آرزوها و صنعت آنها بپرسید.

فقط مطمئن شوید که از قبل با سوالات آماده شده باشید تا از این جلسات یا تماس ها حداکثر استفاده را ببرید و علاوه بر “متشکرم” بیهوده بعد از آن، تمام تلاش خود را برای یافتن راهی برای جبران لطف انجام دهید.

و خود را به افرادی که می شناسید یا با آنها ارتباط دارید محدود نکنید. شبکه در کنفرانس ها و کارگاه ها.

بهترین روش ارتباط با مردم

به چت های توییتر، دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی یا گروه های فیس بوک بپیوندید. به لینکدین بروید و شرح شغل افراد را بخوانید یا مصاحبه ها و مقالاتی را در مورد افرادی که در مشاغل مورد علاقه شما هستند بخوانید. برای مثال، اگر کنجکاو هستید که یک روز از زندگی یک توسعه‌دهنده وردپرس چگونه است، یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید و احتمالاً می‌توانید اطلاعات زیادی (از جمله یک یا دو پادکست) و افراد برای دسترسی پیدا کنید. بیرون به.

قبل از اینکه قلب خود را بر روی یک شغل مناسب بگذارید – یا چیزی را کاملاً رد کنید – مطمئن شوید که احساس می کنید کار روزانه چگونه است.

4. ابتدا در کلاس ها شرکت کنید، بعداً شغل جدید خود را مشخص کنید

هر وقت فرصتی پیش آمد چیز جدیدی را امتحان کنید. در کلاس‌های آنلاین شرکت کنید، در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید، کتاب بخوانید و آموزش‌های یوتیوب را تماشا کنید. با استفاده از این شانس‌ها، ممکن است متوجه شوید که واقعاً به طراحی UX، بازاریابی دیجیتال، برنامه‌نویسی پایتون یا چیزهای دیگر علاقه دارید.

نکته این است که امروزه گزینه‌های زیادی برای یادگیری مهارت‌های جدید وجود دارد و با استفاده از آنها، فرصتی فوق‌العاده برای یافتن علاقه‌ای دارید که به شما در انتخاب شغل انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد، به شما کمک می‌کند شغلی پیدا کنید، یا اینکه می توانید به یک حرفه جدید تبدیل شوید.

و اگر هیچ چیز دیگری نباشد، یک مهارت جدید خواهید داشت که می توانید در شغل فعلی خود از آن استفاده کنید (و شاید حتی برای آن دستمزد بیشتری دریافت کنید.) یا یک سرگرمی جدید که می توانید آن را به یک کنسرت جانبی تبدیل کنید.

5. در نظر بگیرید که به چه محیط کاری نیاز دارید

آیا افرادی در محل کار شما رقابتی با یکدیگر هستند یا مشارکتی؟ آیا آنها خارج از دفتر دوست هستند؟ آیا آنها به صورت تیمی کار می کنند یا به تنهایی؟ آیا افراد می توانند از راه دور کار کنند یا از آنها انتظار می رود که در دفتر کار کنند؟ تعادل کار و زندگی چگونه است؟ انتظارات حقوق چقدر است؟

همه اینها سؤالات مهمی برای مکان های کاری و کارفرمایان بالقوه هستند، زمانی که شما به دنبال آن شغل رویایی هستید تا گزینه های مختلف شغلی را بررسی کنید یا به طور کلی شغل را تغییر دهید.

برای پیشرفت در جایگاه شغلی فعلی چه کار کنیم؟

اگر می دانید که به عنوان بخشی از یک تیم بهترین کار را انجام می دهید، مهم است که شرکتی را پیدا کنید که رویکرد مشارکتی را در اولویت قرار دهد. اگر به تنهایی کار می کنید یا کار تمام وقت را دوست ندارید، ممکن است کار آزاد یا قراردادی به شما کمک کند که به شما امکان می دهد خودتان را مدیریت کنید و شرایط خود را تعیین کنید.

برای پیشرفت در جایگاه شغلی فعلی چه کار کنیم؟

همین امر در مورد برنامه ریزی و نگرانی های انعطاف پذیری نیز صدق می کند. اگر در یک محیط ساختاریافته پیشرفت می کنید و ترجیح می دهید مستقیماً به یک مدیر برای راهنمایی گزارش دهید، ممکن است به دنبال یک شغل سنتی 9-5 در یک محیط اداری باشید.

اما اگر آزادی کار از خانه یا در جاده را به عنوان یک عشایر دیجیتال ترجیح می دهید و راحت تر هستید که رئیس یا سرپرست خود باشید، پس نگاه کردن به مشاغل از راه دور کلید خوشبختی شغلی شما خواهد بود.

اگر مطمئن نیستید که با این چیزها در کجا ایستاده اید، همیشه می توانید سعی کنید کار را در کنار خود انجام دهید تا به شما کمک کند آن را بفهمید. به عنوان مثال، اگر اکنون در یک محیط سلسله مراتبی کار می کنید، سعی کنید کنسرت های مستقل انفرادی را انجام دهید و ببینید آیا تفاوتی در احساس خود احساس می کنید یا خیر. یکی دیگر از راهکارها برای پیشرفت در جایگاه شغلی خود، مراجعه به بهترین مراکز ارائه مشاوره شغلی در اصفهان می باشد.

6. کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند

کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند حتی اگر هنوز ندانید که این برای شغل شما چه معنایی دارد. دو سوال حیاتی که باید در مورد شغل خود در نظر بگیرید عبارتند از:

چه کاری را آنقدر دوست دارید که بخواهید آن را رایگان انجام دهید؟

در مورد آن فکر کنید: اگر کاری را آنقدر دوست دارید که بدون پرداخت دستمزد انجامش می دهید، آیا دریافت دستمزد برای آن تعریف یک شغل رویایی نیست؟

سعی کنید تصور کنید که «کاری که به صورت رایگان انجام می دهید» چیست و سپس شروع به اتصال آن به امکانات پولی در همان زمینه کنید.

چه چیزی شما را بیشتر خوشحال می کند (یعنی نه چه چیزی بیشترین پول را برای شما به ارمغان می آورد)؟ اگر بخواهید «یافتن شغل رویایی» را در گوگل جستجو کنید، چه پاسخی می خواهید نشان دهید؟

در حالی که همه ما باید قبوض را بپردازیم و امیدواریم که هنوز پولی برای یک زندگی راحت باقی مانده است، شما لزوماً نباید معتبرترین شغل را انتخاب کنید تا بتوانید مردم را در مهمانی های کوکتل تحت تاثیر قرار دهید.

در عوض، برای شادی طولانی‌مدت بیشتر، حرفه‌ای را انتخاب کنید که شما را شادتر کند و به شما امکان رشد و یادگیری را بدهد.

جمع بندی

بنابراین، به آنچه واقعاً به شما علاقه مند است فکر کنید، نه آنچه که لزوماً روی کاغذ پردرآمدترین یا پرقدرت به نظر می رسد. سعی کنید چیزهایی را که شما را درگیر می کند به گونه ای مشخص کنید که همیشه بتوانید حداقل جرقه ای از اشتیاق را در مورد آنها به وجود بیاورید و از آن علایق برای راهنمایی شما به سمت یک مسیر شغلی قابل استفاده استفاده کنید.

پیدا کردن یک شغل رویایی هرگز نباید به معنای به خطر انداختن چیزی باشد که برای آن ایستاده اید یا از زندگی کاری خود می خواهید، و خبر خوب این است که لازم نیست.

با پیروی از نکات بالا می توانید درک روشنی از آنچه باعث می شود از نظر شغلی به شما کمک کند را ایجاد کنید تا بتوانید فرصت های شغلی و مسیر شغلی را پیدا کنید که واقعاً با خواسته ها و نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

ممکن است فکر کنید نمی‌دانید چه می‌خواهید، اما با کمی تأمل و اراده به زودی متوجه خواهید شد که واقعاً در دسترس است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *