مشاوره استعدادیابی شغلی

توسط فرزانه پورشعبان
بهترین ️مشاور و مدرس کسب و کار، ️مربی مهارت های زندگی

درباره دکتر فرزانه پورشعبان

بهترین مشاوره استعدادیابی شغلی

فرزانه پورشعبان به عنوان بهترین مشاور شغلی، قادر است خدماتی در جهت انتخاب شغلی ایده آل با توجه به استعداد هر فرد و همچنین توسعه کسب و کارهای مختلف را برای مراجعه کننده های عزیز خود ارائه دهد. با تهیه دوره ذهنیت موفقیت ساز و دوره خودشناسی می توانید درباره استعداد و مهارت خود اطلاعاتی را کسب کرده و از این طریق بهترین شغل را برای کسب درآمد خود انتخاب کنید. با دریافت خدمات از خانم پورشعبان می توانید شغل رویایی خود را پیدا کرده و در کسب و کار خود موفق عمل کنید.

فرزانه پورشعبان

هر آنچه درباره انتخاب شغل باید بدانید

مثلث شغل رویایی

پر درآمدترین شغل دنیا

4 مرحله استقلال مالی

استعدادیابی شغلی بزرگسالان

فرزانه پورشعبان در طی جلسات مشاوره استعدادیابی شغلی تلاش می کند تا شما توانمندی های درونی خود را کشف کرده و در مسیری گام بردارید تا بتوانید زودتر از دیگران به نتیجه مورد دلخواه خود برسید.

آزمون های استعدادیابی که توسط فرزانه پورشعبان در این وب سایت معرفی شده است، شما می توانید با پر کردن آن به استعدادهای نهفته خود پی ببرید. این نوع آزمون ها به شما کمک می کنند تا به شناخت کامل تری از خود دست پیدا کنید.

برای انجام آزمون استعدادیابی شغلی، کلیک کنید.

اهمیت استعدادیابی در رشد، توسعه فردیی، کسب و کار

یکی از مهمترین مواردی که می تواند به رشد فردی و همچنین توسه کسب و کارها کمک کند، شناسایی استعداد و توانایی افراد می باشد. بسیار مهم است هر فرد در زندگی خود با شناسایی توانایی و استعدادهایش بتواند شغل مد نظر خود را انتخاب کند. در صورتی که شغل و حرفه ای که انتخاب می کنید با استعداد و مهارت های شما در یک راستا نباشد، بدون شک قادر نخواهید در شغل خود موفق عمل کرده و بتوانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. بهترین مشاوره استعدادیابی شغلی می تواند به شما کمک کند تا در قدم اول درباره توانایی و استعدادهای خود اطلاعاتی را کسب کنید تا با توجه به آن بتوانید شغلی پولساز را انتخاب کرده و در هنگام مواجهه شدن با چالش های شغلی، بهترین تصمیم را بگیرید.

فرزانه پورشعبان بهترین ️مشاور و مدرس کسب و کار و همچنین مربی مهارت های زندگی به شما کمک می کند تا در مسیر درست شغلی گام برداشته و بتوانید به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید. با توجه به اهمیت بالای استعدادیابی در موفقیت افراد، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما برای رقم زدن آینده ی روشن برای خود، از خدمات مشاوره استعدادیابی شغلی استفاده کنید.

مشاوره استعدادیابی شغلی چگونه می تواند به شما کمک کند ؟

اگر استعدادیابی شغلی بزرگسالان به درستی انجام نشود و همان مسیری که انتخاب کردیم در آن گام برداریم، چه اتفاقی برای ما پیش می آید؟

استعدادیابی مهم است چون ما انسان ها تنها یک بار فرصت زندگی کردن را داریم و در این مدت زمان ما با دو انتخاب روبه رو خواهیم شد. می توانیم مسیری را انتخاب کنیم که درباره آن مطمئن نیستیم و همیشه یک حسرت همراه با پیشمونی داشته و با جمله ی “من دچار فرسودگی شدم و از این زندگی هیچی نفهمیدم” در طول زندگی خود مواجهه شویم. انتخاب شغل نامناسب و فعالیت در آن می تواند باعث شود تا شما در حرفه خود نتوانید به هیچ دستاوردی دست پیدا کنید.

همه ی ما یک ویژگی های درونی داریم که با توجه به آن اگر مسیری که برای ما مشخص شده است، مسیر درستی باشد نه تنها شکوفا می شویم بلکه می توانیم در زمان کوتاهی به پولسازی بیشتری نیز دست پیدا کنیم. تمامی افراد موفقی که به جایگاه خوبی رسیده اند به خاطر این موضوع بوده است که توانسته اند دقیقا کشف کنند.

استعدادیابی شغلی بزرگسالان تحت عنوان رسالت شغلی و هم مشاوره شغلی هم ممکن است در میان افراد شناخته شده باشد. رسالت با استعداد دو موضوع کاملا متفاوت می باشد. رسالت یک موضوعی از جنس خدمت است که با شغل های مختلف می توان آن را انجام داد. برای مثال یک نفر کمک کردن به انسان ها را با تاسیس یک خیره می تواند انجام دهد، فردی دیگر با آموزش دادن می تواند رسالت خود را انجام دهد و حتی فردی دیگر می تواند با ساختن یک فیلم رسالت را انجام دهد.

مفموم کلی استعدادیابی شغلی

به طور کلی می توان گفت رسالت شغلی که به زندگی افراد معنا می بخشد، به روش های مختلفی امکان پذیر است.

یک روش شامل افرادی است که زندگی درس هایی را به آن ها می دهد و در موقعیت های سختی آن ها قرار می گیرند. برای مثال فردی که والدین خود را در سنین پایین به دلیل بیماری از دست می دهد، احساس می کند این وضعیت یک نشانه است و دنیا فرد را به این سمت هدایت می کند که من باید پزشک بشم و جان انسان هایی که بیماری مشابه را دارند، نجات دهم. این اتفاقات که الهام بخش زندگی هستند، خیلی کم برای افراد پیش می آید.

مورد بعدی با کشف و شهود و مراقبه های عمیق و عرفانی است که من پیشنهاد نمی کنم چون تمامی مربیان به آن درجه از کشف شهود و اعتبار نرسیده اند که شما را هیپنوتیزم کنند و شما را به حالت کودک درونتان ببرند و همچنین شما نیز آن آمادگی را ندارید. خیلی از افراد با توجه به علم اعداد این کار را انجام می دهند که کامل نیست. علم اعداد یک سری محاسباتی دارد در واقع از اسم و فامیلی شما یه سری دیتاهایی را آماده می کنند، دیتایی که ارائه می شود در حد فال و طابع بینی است و نمی تواند راهنمای شما در این مسیر مهمی باشد.

راه سوم پیدا کردن رسالت کاملا علمی است و برمبنای خودشناسی می باشد.  راهی که فرزانه پورشعبان در جلسات و دوره های خود پیدا می کند، راه سوم است.

مراحل استعدادیابی شغلی توسط فرزانه پورشعبان

در یک جلسه استعدادیابی شغلی:

 1-رسالت پیدا می شود

2-کارکتر شخصیت افراد پیدا می شود

3-نظام ارزشی باید مشخص شود

4-توانمندی ها و پتانسیل ها، ارتباطات مشخص می شود

5-بررسی می شود که بازارکار به چه چیزی احتیاج دارد و در 10 سال آینده چه شغل هایی ترندتر و پولسازتر هستند و چه شغل هایی از بین می روند

مجموعه و اشتراک ها تمامی این موارد است که ما را به انتخاب یک شغل می رساند. سوالی که در این زمینه مطرح می شود، این موضوع است که آیا می توان با تست نیز این کار را انجام داد؟

تست های مختلفی وجود دارد که هر تستی شما را به یک سمت و سو می برد. تست جان هارنر که افراد را در محیط های شغلی متفاوت بررسی می کند که به درد چه سبک محیط شغلی می خورند، تست استعدادیابی گاردنر و غیره در این زمینه وجود دارند.

از این تست ها اغلب برای استخدام منابع انسانی استفاده می شود نه برای موضوع بسیار مهم رسالت شغلی.

تمامی این پارامترها باید در کنار هم بررسی شود تا فصل مشترک آن به عنوان شغلی که در آن زیاد رقیب نباشد، در نظر گرفته شود. این تست ها معمولا نتایج یکسانی ارائه می دهند و پیشنهادهای شغلی که توسط آن ها معرفی می شود، دسته های شغلی است، مثلا شما به درد مربی گری می خورید. با توجه به تکنولوژی و هوش مصنوعی فرصت شغلی بسیار زیادی خلق شده است که بین رشته ای هستند.

تست ها کامل نیستند و آزمون ها نمی توانند ما را در مسیر استعدادیابی شغلی هدایت کنند، این نوع تست ها تنها می توانند  برای بدست آوردن اطلاعات کلی که درباره خودمون نیاز دارید، راهنمای خوبی باشند. این که مسیر شغلی به دست تست بسپاریم امری اشتباه است. فرزانه پورشعبان در این سایت تست هایی را معرفی کرده است که شما با پرکردن آن می توانید اطلاعاتی درباره خود بدست آورید.

چگونه بفهمیم در شغلی که انتخاب کرده ‌ایم، استعداد داریم؟

اولین گام برای فهمیدن استعدادهای شغلی، خودشناسی است. بررسی علاقه‌ ها، ارزش‌ ها، نقاط قوت و ضعف شخصیتی و تجربیات گذشته می‌ تواند به شما کمک کند تا استعداد خود را شناسایی کنید. انجام آزمون‌ ها و تست‌ های استعدادی می‌ تواند به شما در درک بهتر نقاط قوت و ضعف شغلی خود کمک کند. برخی از این آزمون‌ ها ممکن است در دسترس باشند و نتایج آن ها به عنوان یک ابزار اولیه مورد استفاده قرار گیرند. مصاحبه و گفت‌ و‌ گو با افرادی که در حوزه مورد نظر شما موفق عمل کرده‌ اند، می‌ تواند اطلاعات ارزشمندی درباره استعدادها و مهارت‌ های مورد نیاز برای موفقیت در آن حوزه را ارائه دهد.