راه اندازی کسب و کار اینترنتی

0 تا 100 راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار آنلاین آسان نیست. شاید به نظر ساده باشد اما تصمیمات مهم زیادی برای گرفتن وجود دارد. چه چیزی را باید بفروشید؟ به چه کسی باید بفروشید؟ چگونه مشتری جذب خواهید کرد؟ به نظر می رسد هر هفته یک روش جدید تجارت آنلاین به وجود می آید. چت بات ها، ارزهای دیجیتال، تبلیغات فیسبوک، اینفلوئنسرهای اینستاگرام و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. به چه چیزی باید توجه کرد؟ در واقع چه چیزی اهمیت دارد؟

چگونه کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنیم؟

اگر می خواهید بدانید که چگونه یک کسب و کار آنلاین را در سال جدید راه اندازی کنید، ما به عنوان بهترین مرکز مشاوره شغلی در اصفهان به شما کمک خواهیم کرد. در این مقاله ساده و سریع، نحوه راه اندازی کسب و کار کوچک آنلاین را به صورت گام به گام با شما طی خواهیم کرد. این را به‌ عنوان راهنمای راه‌ اندازی کسب‌ و کار آنلاین برای عموم در نظر بگیرید و دستور العمل‌ های ساده و کاربردی را برای شروع فهرست کنید.

نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین (از صفر تا صد)

1- در ابتدا شروع به ساختن نکنید

هنگامی که به دنبال راه اندازی کسب و کار هستید، می تواند وسوسه انگیز باشد که وارد عمل شوید. بنابراین، اگر میل به ساختن یک وب سایت، انتخاب نام تجاری یا ایجاد یک لوگو دارید، فعلا دست نگه دارید. اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین موفق راه اندازی کنید، ابتدا به یک استراتژی نیاز دارید. و مراحل دوم، سوم و چهارم این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه استراتژی راه اندازی کسب و کار آنلاین ایجاد کنید.

نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین

2- مدل کسب و کار را انتخاب کنید

هنگامی که یاد می گیرید چگونه از ابتدا یک کسب و کار آنلاین بسازید، دانستن برخی از مدل های کسب و کار آنلاین آزمایش شده به شما کمک می کند.

در اینجا شش نوع کسب و کار آنلاین برای بررسی وجود دارد:

  1. بازاریابی وابسته: محصولات و خدمات سایر مشاغل را به صورت آنلاین تبلیغ کنید و برای هر فروش که با این ایده درآمد غیرفعال انجام می دهید، کمیسیون دریافت کنید.
  2. فریلنسر: با استفاده از مهارتی که دارید، مانند تبلیغات، نوشتن، طراحی یا برنامه نویسی، خدماتی را به افراد و مشاغل دیگر ارائه دهید.
  3. مربیگری و مشاوره: یک مربی یا مشاور شوید و تخصص، مشاوره و راهنمایی خود را بفروشید.
  4. محصولات اطلاعاتی: تخصص خود را در کتاب های الکترونیکی، کاربرگ ها، قالب ها و دوره های آنلاین بسته بندی کنید و بفروشید.
  5. نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS): یک نرم افزار یا برنامه ایجاد کنید و از کاربران هزینه اشتراک مکرر دریافت کنید.
  6. تجارت الکترونیک: از سرویسی مانند Shopify برای راه اندازی یک وب سایت و فروش آنلاین محصولات فیزیکی استفاده کنید.

آیا می خواهید ایده های کسب و کار آنلاین بیشتری برای کمک به شما الهام بخش باشد؟ راهنمای ما، “122 شغل پولساز ایران و جهان همراه با میزان درآمد” را بررسی کنید.

3- بازار هدف خود را شناسایی کنید

در مرحله بعد راه اندازی کسب و کار باید بازار هدف خود را روشن کنید. به عبارت دیگر قرار است به چه کسی خدمت کنید؟ این مرحله کاملاً حیاتی است. به یاد داشته باشید که تنها یک استراتژی برنده وجود دارد. آن هم این است که بازار هدف را با دقت تعریف کنید و یک پیشنهاد برتر را به آن بازار هدف هدایت کنید.

ترفند اینجاست: مطمئن شوید که بخشی از مخاطبان هدف خود هستید.

در مورد آن فکر کنید. اگر تمام عمر خود را در کمپینگ گذرانده باشید، مشکلات، خواسته ها و زبان سایر افراد کمپینگ را درک خواهید کرد. در نتیجه، فروش آنلاین محصولات کمپینگ بسیار ساده تر خواهد بود. بعلاوه، بازاریابی شما موفقیت آمیزتر خواهد بود، زیرا درک بهتری از نحوه برقراری ارتباط با دیگر اردونشینان خواهید داشت.

از سوی دیگر، اگر هرگز در زندگی خود کمپینگ نرفته اید، احتمالاً برای فروش آنلاین محصولات کمپینگ با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

بنابراین، هنگام انتخاب یک مخاطب هدف، از خود بپرسید:

  • سرگرمی ها و علایق من چیست؟
  • آیا چیزی هست که من در مورد آن زیاد بدانم؟
  • بیشتر وقتم را صرف فکر کردن، صحبت کردن و خواندن درباره چه چیزهایی می کنم؟

4- یک مشکل برای حل پیدا کنید

هنگام یادگیری نحوه راه اندازی کسب و کار یا یک تجارت آنلاین، مهم است که به یک نکته کلیدی توجه کنید: همه مشاغل یک مشکل را حل می کنند. لوله کش ها لوله های نشتی را تعمیر می کنند. فیلم های هالیوود خستگی، کنجکاوی، علاقه و نیاز مردم به فرار و آرامش را برطرف می کند. برندهای لباس به مردم کمک می کنند تا خود را ابراز کنند و احساس جذابیت کنند.

در اینجا قانون طلایی وجود دارد: هر چه مشکل بزرگ‌تری را بتوانید حل کنید و بهتر آن را حل کنید، مردم مایل به پرداخت پول بیشتری هستند. به عنوان مثال، از خدمات بهداشتی درمانی استفاده کنید. آنها یک مشکل بزرگ را حل می کنند، به همین دلیل است که تقریباً همه حاضرند پول زیادی برای آن خرج کنند. از طرف دیگر، افراد زیادی به شما پول نمی دهند تا جلوی تکان خوردن میزشان را بگیرید. مشکل بزرگی نیست و برای حل آن نیازی به کمک ندارند.

اگر می خواهید نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین را شناسایی کنید، باید یک مشکل خوب برای حل آن پیدا کنید.

سه نمونه از حل مشکل راه اندازی کسب و کار

بازار هدف: پسران نوجوانی که علاقه به مد و فشن دارند.
مشکل: افراد آگاه به مد می‌خواهند بدون خرج کردن پول بیش از حد از دیگران متمایز شوند.
راه حل: یک خط لباس ایجاد کنید که پر زرق و برق و مقرون به صرفه باشد.
تجارت تی شرت

بازار هدف: مدیران بازاریابی در شرکت های نرم افزاری چند ملیتی.
مشکل: کسب و کارها باید ترافیک وب سایت خود را هدایت کنند.
راه حل: مقالاتی بنویسید که در صفحه اول گوگل رتبه بندی شوند تا ترافیک را افزایش دهند.

بازار هدف: مادران شاغل با فرزندان خردسال.
مشکل: بسیاری از مادران می خواهند به طور منظم ورزش کنند، اما زمان زیادی ندارند.
راه حل: یک برنامه و برنامه تناسب اندام با صرفه جویی در زمان ایجاد کنید.
چگونه می توانید مشکلی را برای حل پیدا کنید؟

به گروه‌های فیسبوک و انجمن‌های آنلاین بپیوندید و از مردم بپرسید که در چه مواردی به کمک نیاز دارند.
از Google Keyword Planner استفاده کنید تا بفهمید مردم به دنبال چه چیزی هستند. کسب‌ و کارهای آنلاین موفق را پیدا کنید و مشکلی را که حل می‌کنند شناسایی کنید، سپس به دنبال راه‌هایی برای انجام بهتر آن باشید.

5- تجزیه و تحلیل رقابت موجود

هر کسی که راه اندازی کسب و کار اینترنتی را یاد می گیرد، نباید به تحلیل رقبا بپردازد. تجزیه و تحلیل رقبای خود به شما کمک می کند تا در لبه برتر آنچه در جایگاه شما کار می کند بمانید، تاکتیک های موفق و روندهای جدید را شناسایی کنید و تغییرات در بازار را پیش بینی کنید. همچنین به تعریف پیام رسانی، موقعیت یابی و استراتژی کلی کسب و کار شما کمک می کند.

چگونه یک تحلیل رقابتی انجام می دهید؟

  • وبلاگ رقبای خود را بررسی کنید
  • محصولی را که می فروشند بخرید
  • یک محصول را در سبد خرید خود رها کنید
  • برای خبرنامه آنها ثبت نام کنید
  • آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

هنگام انجام این اقدامات، مطمئن شوید که یافته های خود را با یادداشت هایی در مورد هر رویکرد مستند کنید. شما می خواهید در صورت نیاز به بینش مرتبط برسید. با تجزیه و تحلیل تجربه مشتری آنها و مشاهده نحوه تعامل آنها با افراد از طریق محتوا، می توانید تاکتیک هایی را که رقبای شما برای افزایش فروش و راه اندازی کسب و کار استفاده می کنند شناسایی کنید.

نکته حرفه ای: یک تجزیه و تحلیل SWOT را برای همراهی با یافته های تحقیق خود در نظر بگیرید. این طرحی است که به نقاط قوت و ضعف رقبای شما تکیه می کند تا زمینه های بهبود را تعریف کند.

6- مبانی قانونی خود را پوشش دهید

هر کسب و کاری که راه اندازی می کنید باید به درستی با قوانین و مقررات منطقه شما هماهنگ باشد. بنابراین هنگام شروع یک کسب و کار اینترنتی جدید، حتماً الزامات قانونی تجارت آنلاین را مطالعه کنید.

فقط برخی از جنبه های قانونی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

ساختار تجارت هنگام راه اندازی کسب و کار

به عنوان یک مالک انحصاری برای تجارت آنلاین ثبت نام کنید. شما می توانید تحقیق کنید و خودتان تصمیم بگیرید، اما دریافت اطلاعات از یک متخصص مالیاتی و مشاوره شغلی سودمند است.

مجوزهای راه اندازی کسب و کار

بسته به نوع کسب و کاری که شروع می کنید، ممکن است برای راه اندازی آن به مجوز نیاز داشته باشید. این بسته به محل زندگی شما متفاوت است، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با اداره مربوطه خود تماس بگیرید.

تعهدات مالیاتی برای راه اندازی کسب و کار

اکثر صاحبان مشاغل آنلاین ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد هستند. علاوه بر این، اگر محصولاتی را به افراد خاصی بفروشید، ممکن است دارای تعهدات مالیات بر فروش باشید. بنابراین قبل از شروع کسب و کار خود، با یک وکیل صحبت کنید تا در مورد مالیات های قابل اعمال و لیست اسناد کسب و کار آنلاینی که برای ثبت آنها نیاز دارید مطلع شوید.

حق چاپ، ثبت اختراع و علائم تجاری

شما می خواهید این عناصر قانونی را پوشش دهید تا از مشکل در مسیر جلوگیری کنید. به عنوان مثال، ثبت علامت تجاری شما از استفاده دیگران از نام تجاری شما جلوگیری می کند و از دردسر و هزینه تغییر نام تجاری شما صرفه جویی می کند.

7- استراتژی منبع یابی خود را انتخاب کنید

اگر علاقه مند به راه اندازی یک تجارت الکترونیک آنلاین هستید، باید منابع قابل اعتماد و قابل اعتماد موجودی را پیدا کنید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد:

  • تولید کنندگان محصول را در وب سایت هایی بزرگ مانند دیجیکالا و ترب و… جستجو کنید.
  • تامین کنندگان را در سیستم عامل ها کشف کنید.
    آخرین گزینه بسیار در دسترس است و به شما این فرصت را می دهد که بدون سرمایه گذاری اولیه، کسب و کار خود را شروع کنید.
  • با نحوه ارسال پستی و عرضه‌کننده محصولات آشنا شوید.
  • برای یافتن شرکای ارزشمندی که می توانید برای انجام سفارش روی آنها حساب کنید، این لیست از بهترین تامین کنندگان را بررسی کنید.

8- روش های پرداخت خود را تنظیم کنید

اکنون زمان آن است که تصمیم بگیرید که راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما چگونه پرداخت ها را می پذیرد و شما به عنوان مالک کسب و کار چگونه پرداخت ها را دریافت خواهید کرد. چندین گزینه پرداخت آنلاین برای شما وجود دارد. محبوب ترین آنها شامل پذیرش کارت های اعتباری، پی پال، اپل پی و گوگل پی است.

اگر قصد دارید از زرین پال برای راه اندازی یک تجارت الکترونیک استفاده کنید، می توانید راه حل پرداخت یکپارچه را فعال کنید. این شما را آماده می‌کند تا همه روش‌های پرداخت اصلی را بپذیرید و با کارمزد تراکنش ها آشنا شوید.

9- پلتفرم فروش خود را بسازید

هنگامی که ایده کسب و کار خود را شناسایی کردید و مبانی قانونی خود را پوشش دادید، نوبت به ساختن پلت فرم خود می رسد. اگر قصد دارید یک تجارت الکترونیک راه اندازی کنید، یک وب سایت بسازید و سپس محصولاتی برای فروش پیدا کنید.

اگر قصد دارید کار آزاد، مربیگری یا مشاوره را شروع کنید، برای فروش آنلاین محصولات دیجیتال، ویدیو آموزشی آماده کنید.

همه چیز را ساده نگه دارید. در این مرحله، کسب و کار شما هنوز در قلمرو تئوری است. بنابراین سعی کنید پول، زمان یا انرژی زیادی برای ساختن یک وب سایت عالی سرمایه گذاری نکنید. در عوض، ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را آزمایش کنید و قبل از سرمایه گذاری مطمئن شوید که کار می کند. ما باید یاد بگیریم که مشتریان واقعاً چه می‌خواهند، نه آنچه را که می‌گویند می‌خواهند یا آنچه فکر می‌کنیم باید بخواهند.

10- یک روش بازاریابی را انتخاب کنید

وقتی آماده شروع تبلیغ کسب و کار آنلاین خود هستید، باید یک روش بازاریابی را انتخاب کنید. روش های مختلف بازاریابی آنلاین زیادی وجود دارد. با این حال، وقتی نوبت به یادگیری نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین می رسد، برخی بهتر از دیگران هستند.

در اینجا چهار روش بازاریابی آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها برای رسیدن به فروش نسبتاً سریع استفاده کنید:

چهار روش بازاریابی آنلاین

  1. بازاریابی رسانه های اجتماعی: از رسانه های اجتماعی برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا، تعامل با مخاطبان هدف خود و هدایت ترافیک به وب سایت خود برای افزایش فروش استفاده کنید.
  2. ارتباط مستقیم: با افراد در شرکت ها تماس بگیرید تا خدمات خود را ارائه دهند.
  3. تبلیغات پولی: در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، گوگل و یوتیوب برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش تبلیغ کنید.
  4. اینفلوئنسر مارکتینگ: با اینفلوئنسرها همکاری کنید تا محصولات خود را مستقیماً به دنبال کنندگان فعلی آنها تبلیغ کنید.

جمع بندی

آیا نمی دانید چگونه در سال جدید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید؟ در اینجا 10 مرحله برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی آورده شده است. قبل از شروع ساختن کارها، یک استراتژی تجاری خوب ایجاد کنید. یک مدل کسب و کار آنلاین را انتخاب کنید که با مهارت ها، علایق و ترجیحات شما مطابقت داشته باشد. بازار هدف خود را شناسایی کنید و مطمئن شوید که بخشی از آن هستید.

مشکلی را که مخاطب هدف شما دارد شناسایی کنید و راهی برای کمک به حل آن بیابید. رقبای خود را مطالعه کنید تا فرصت های بهبود را شناسایی کنید. الزامات قانونی از جمله اخذ مجوز کسب و کار را رعایت کنید. استراتژی منبع یابی را انتخاب کنید که انجام سفارش شما را ساده کند. درگاه پرداخت و پرداخت های خود را برای جمع آوری و دریافت پرداخت ها تنظیم کنید. یک پلت فرم فروش اولیه برای آزمایش ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود بسازید. یک روش بازاریابی را انتخاب کنید و شروع به تبلیغ کسب و کار خود کنید.

در نهایت، ممکن است مدتی طول بکشد تا یاد بگیرید چگونه یک تجارت آنلاین را با موفقیت راه اندازی کنید. بنابراین اگر اولین کسب و کار آنلاین شما فوراً شروع به کار نکرد، نگران نباشید. بسیاری از موفق ترین کارآفرینان قبل از رسیدن به موفقیت چندین بار شکست خوردند.

تقریباً نیمی از چیزی که کارآفرینان موفق را از کارآفرینان غیرموفق جدا می‌کند، پشتکار خالص است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *