بیوگرافی برنارد آرنو

 

 

دوران کودکی و نوجوانی برنارد ارنو :

برنارد ارنو در5 مارس ۱۹۴۹ در شهر روبه که واقع در شمال فرانسه بود، چشم به جهان گشود.

ژان لئون آرنو، نام پدرش بود. او دارای یک کارخانه و هم چنین در سال ۱۹۷۱ صاحب شرکت عمرانیِ”فیرت

ساوینل” Ferret-Savinel بود که بعدها با نام  George V Group  شناخته میشد. پدرش تمام آنچه که

برای موفقیت برنارد لازم بود، به ان آموخت.برنارد دوران کودکی ونوجوانی خود را در شهر روبه گذراند.

 

دوران تحصیل :

در سال ۱۹۶۹ پس از اتمام دبیرستان ماکسنس که در شهر روبه بود، برای ادامه تحصیل به پاریس مهاجرت کرد

و سپس توانست  وارد دانشگاه پلی تکنیک اکول پاریس شود.او سرانجام در سال ۱۹۷۱ موفق شد تا مدرک

مهندسی خود را در رشته عمران بدست اورد. سپس بنا به در خواست پدرش، به شرکت ساختمان سازی و املاک

پدری اش وارد شد.

 

تصمیم عجیب و موثر برنارد :

در سال ۱۹۷۶ برنارد پدرش را با دلایل زیاد در زمانیکه سهام شرکت در اوج قیمت خودش بود، راضی کرد که با

مبلغ ۴۰ میلیون فرانک با بخش تولیدی شرکت تسویه حساب کنند . زیرا در نظر داشت تا با قدرت روی معاملات

املاک تمرکز کنند و این تصمیم در ان زمان اینده ی درخشانی داشت. پس از انجام این کار، شرکت جدید با

تغییر نام، وارد فعالیت در حوزه اداره اقامتگاه های مسافرتی با امکانات ویژه شد. برنارد در سال ۱۹۷۹ یعنی حدود

سه سال بعد از این تصمیم، زمانیکه فقط 30 سال داشت، در جایگاه ریاست شرکت فعالیت میکرد و میتوان گفت

جانشین پدرش شد.

 

مهاجرت برنارد :

در سال ۱۹۸۱، دقیقا بعد از اینکه فرانسوا میتران به عنوان ریاست جمهور فرانسه انتخاب شد، به امریکا مهاجرت

کرد و موفق به تاسیس شرکت فرینل در آن جا شد. سپس شروع به احداث ساختمان های مسکونی در پالم بیچ،

واقع در ایالت فلوریدا شد. در زمانی که سوسیالیست های فرانسه در حال انجام تغییراتی بودند، برنارد به فرانسه

بازگشت و به عنوان مدیر ارشد اجرایی یک شرکت کالاهای لوکس به نام فیانسیر آگاش انتخاب ومشغول به کار

شد. لازم به ذکر است که کالاهایی که با افزایش درآمد مصرف‌کنندگان، میزان مصرفشان افزایش می‌یابد به نام

«فیانسیر آگاش» نام می گیرد.

 

 

 

 

 

ورود به صنعت مد :

او در سال ۱۹۸۴ با خریدِ یکی از تولیدکننده‌های کالاهای لوکس به نام Financier Agache ،

وارد صنعت مُد شد و توانست آن را برای همیشه تغییر دهد.

 

خرید شرکت بوساک و کریستین دیور :

ماجرای خرید شرکت نساجی بوساک از انجا شروع شد که برای جلوگیری از تعدیل نیروی شرکت، دولت به ان

امتیازهایی عرضه کرد؛ آرنو ۱۵ میلیون دلار و بنگاه سرمایه گذاری بانک لازارد هم ۸۰ میلیون دلار برای این کار

سرمایه گذاری کرد و همین باعث شد تا او شرکت نساجی بوساک که در حال ورشکستگی بود و شرایط مالی

بسیار نامطلوبی داشت را خریداری کند.

آرنو در مصاحبه‌ای گفت:

با دیدنِ طراحی های دیور میدانستم که قیمتِ سهامِ این برند بسیار زیرِ قیمتی است که در آینده میتواند داشته

باشد.

هدف اصلی او از خرید این شرکت نساجی، تاسیس سوپر مارکت کالاهای لوکس بود به نحوی که حتی افرادی

با درامد متوسط نیز قادر به خرید از ان باشند. برای تحقق این هدف باید شرکت زیر مجموعه ی نساجی  به نام

کریستین دیور را بدست می اورد.

پس از مدتی، ارنو کل سرمایه شرکت بوساک را به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار فروخت. ولی برند باپرستیژ دیور و

فروشگاه لوبن مارشه را نگه داشت . در سال ۱۹۸۵ میلادی به عنوان مدیر عاملی شرکت دیورانتخاب شد.

 

سرمایه گذاری در شرکت LVMH :

در سال 1987 هنری راکمیه که رئیس سابق شرکت لویی ویتون بود به برنارد پیشنهاد داد تا در شرکت LVMH

سرمایه گذاری کند. او  24 درصد از سهام این شرکت را به مبلغ 1.8 میلیارد دلار به خود اختصاص داد. سپس

او به خریدن بقیه ی سهام این شرکت ادامه داد و در نهایت در ماه ژانویه 1989 توانست 43.5 درصد از سهام

شرکت LVMH 35  را از ان خود کند و فعالیتش را گسترش داد.

 

شروع امپراطوری برنارد ارنو :

 مدتی بعد از خرید این شرکت بین ارنو و رییس قبلی شرکت لویی ویتون که از زیر مجموعه‌های شرکت LVMH

بود اختلافاتی بر سر قدرت به وجود آمد. در نهایت پس از گذشت یکسال، رای دادگاه به نفع ارنو صادر شد و

توانست راکمیه را از کار عزل کند.میتوان گفت مدیریت شرکت LVMH، یکی از بزرگترین کارهای تجاری در

فرانسه بود.او به عنوان رئیس هیئت مدیره اجرایی و مدیر عامل این شرکت برگزیده شد وهمین جایگاه باعث شد

تا بتواند اکثر مدیران ارشد اجرایی شرکت را برکنار کند و موقعیتی مناسب برای افراد با لیاقت و کارامد فراهم کرد

تا انها را استخدام کند. این کار با اینکه باعث شد تا افراد زیادی او را به عنوان یک انسان بد فطرت و مستبد که

به طور مکرر کارمندان خود را اخراج می کند ومی گفتند همین عامل به قدرت رسیدن او شده است، بشناسند.

اما برخلاف نظر انها عده‌ای دیگر روش آرنو و ریسک پذیری او برایشان جذاب و قابل احترام است و حتی این اقدام

موثر او، جان تازه ای به شرکت داد. از دیگر کارهای او، انجام برنامه ریزی های کوتاه وبلند مدت بود که همه ی

انها برای گسترش و پیشرفت این برند طراحی شده بود.نتیجه ی این برنامه ریزی ها، خرید چندین تولید کننده

ی کالاهای لوکس ازجمله: شرکت مد و فشن لوکس اسپانسایی لوئوه، شرکت عطر و اودکلن گرلن، شرکت آمریکایی

سِفورا و مارس جاکوبز بود که LVMH را تبدیل به یک امپراتوری بزرگ کالاهای لوکس کند.

آرنو برای اینکه بتواند رسانه ای قدرتمند را در اختیار کامل خود داشته باشد, ابتدا یک روزنامه ی اقتصادی به نام

«لا تریبون» را به مبلغ 150 میلیون یورو خرید، ولی در ماه نوامبر سال 2007 با فروش ان وهم چنین  با پرداخت

240 میلیون یورو ،روزنامه ی «Les Echos» را به تصاحب خود دراورد.

 

دستاورد های شرکت LVMH:

در شرکت LVMH بیش از 56 هزار نفر کارمند مشغول به کار هستند که از این تعداد، حدود 40 درصد از

کارکنان آن در فرانسه فعالیت می کنند.  LVMHدر 1500 فروشگاه بزرگ و معتبر در سراسر دنیا فعالیت دارد

و همین عامل، بخش عمده ای از بازار را برای فروش و عرضه محصولات خود در اختیارشان قرار میدهد. از جمله

ویژگی های مهم وموثر آرنو، میتوان به مدیریت ورهبری بسیار عالی ان اشاره کرد؛ به نحوی که با اگاهی کامل و

جدیت زیاد روی نحوه ی فروش ومکان های عرضه ی محصولاتش تمرکز و نظارت دارد.

لازم به ذکر است برنارد آرنو یکی از کلکسیونرهایی است که مجموعه ی او دارای آثار هنرمندان مشهوری مانند

ایو کلن، پیکاسو، اندی وارهول و هنری مورد را می باشد.

شرکت لویی ویتون، برای شش سال متوالی (۲۰۰۶-۲۰۱۲)منتخب با ارزش‌ترین نام تجاری در زمینه کالاهای

لوکس در جهان شد. ارزش این برند، در سال ۲۰۱۲ معادل ۲۵.۹ میلیارد دلار محاسبه شد. از سال ۱۹۸۹ تاکنون،

برنار آرنو مالک برند لویی ویتون می‌باشد.

 

زندگی شخصی برنارد ارنو :

برنارد دوبار ازدواج کرده است. اولین ازدواج او در سال ۱۹۷۳ میلادی، با آنه دواورین بود که به مدت حدود ۱۳

سال با هم زندگی کردند ولی در سال ۱۹۹۰ میلادی از هم جدا شدند. حاصل ازدواج شان دو فرزند به نام های

دلفین و آنتوان بود. برنارد آرنو یک سال بعد از جدایی از همسرش،  با یک خانم پیانیست  به نام هلن مرسیه که

اهل کانادا بود و کلکسیونر نت های موسیقی داشت، ازدواج کرد.حاصل ازدواج شان هم سه پسر بود.

دلفین که تنها دختر برنارد است، قائم مقام شرکت لویی ویتون است و پسرش آنتوان نیز مدیر عامل برلوتی یکی

از زیرمجموعه های شرکت های LVMH و رئیس هیئت مدیره شرکت ایتالیایی لورو پیانا می باشد.

 

محصولات LMVH :

یکی از محصولات آن‌ها کیف‌های لویی ویتون است، که بین خانم ها طرفدار زیادی دارد و همین موضوع باعث

شده تا یک سری از برندهای تقلبی نیز از آن استفاده ‌کنند. ارنو ۲۰ سال برای توسعه  امپراطوریش زحمت زیادی

کشید. با اینکه که او بسیاری از زیرمجموعه‌های LVMH را، خودش به وجود نیاورد، اما از جمله ویژگی های او

این است که درک درستی از پتانسیل جذب مشتری بیشتر داشت و همین عامل باعث شده تا امروزه جز یکی از

موفق‌ترین مردهای فرانسه شود.

 

دستاوردهای برنارد ارنو :

برنارد آرنو صاحب بیش از هفتاد برند لوکس شناخته شده در سطح جهانی است، از جمله:

  • لویی ویتون
  • کریستین دیور
  • دوم پِرینیون
  • هِنِسی
  • ژیوانشی
  • بولگاری
  • فِندی
  • سِفورا
  • مارک جیکوبز
  • روزنامه‌ی Le Parisien

 

هم چنین او طی قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری، شرکت Tiffany&Co، که یکی از بزرگترین فروشنده‌های الماس

در جهان است،  به زیرمجموعه‌های LVMH اضافه شد.

ثروتِ او در ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۹ میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شد و درآمد سالانه‌ی او حدود ۹

میلیارد دلار آمریکاست.

در سال ۲۰۱۹ او توانست تا ۳۱.۴ میلیارد دلار بدست اورد. که باعث شد در رتبه‌ی دومِ لیست ثروتمندترین های

دنیا قرار بگیرد، اما مدتی نگذشت که به جایگاهِ خود در رتبه‌ی سوم بازگشت.

قبل از ویروس کرونا در جهان، ثروت برنارد به طور مستمر درحال افزایش بود و هدفش رسیدن به رتبه ی اول

جهان بود. اما پس از همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰، با تعطیلی مغازه‌ها و بیکار شدن کارمندان، ضرر زیادی کرد

و ثروتش کاهش یافت.

او همچنان ثروتمندترین مردِ صنعت مُد است، اما ثروت او هم اکنون از ۱۰۹ میلیارد دلاری که در ژانویه بود به

۷۷ میلیارد رسیده است.

 

حضور برنارد در فعالیت ها ی خیرخواهانه :

شرکت LMVH برنارد آرنو فعالیت های خیرخواهانه ی زیادی را انجام می دهد. او از سازمان های تحقیقاتی

بشر دوستانه، علمی و پزشکی مانندSave the Children، بنیاد بیمارستان های پاریس و بنیاد Princess

Grace از موناکو حمایت می کند.

 

دلیل موفقیت آرنو :

از این مقاله میتوان نتیجه گرفت که ارنو مهارت زیادی در یافتن فرصت های بازار دارد. او از این موضوع به خوبی

اگاه است که چه محصولی را در کجا باید به فروش برسانیم و چه محصولاتی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد ویا

نمی گیرد. به همین دلیل است که شرکت او ۵۰ زیر مجموعه فعال دارد و هر کدام جز برندهای بسیار معروف

است. شرکت LVMH در پاریس قرار دارد.

جملاتی از برنارد :
    • “مهم ترین اصل موفقیت، هدف است. “
    • “موفقیت اتفاقی نیست؛ نیازمند تلاش است. “
    • “خوشبختی برای من یعنی گروهم را رهبری کنم، و اگر امکان پذیر باشد، به اوج برسانمش.”
    • “پول فقط یک پیامد است. من همیشه به اعضای گروهم میگویم زیاد نگرانِ سود نباشید. اگر کارتان را به خوبی انجام دهید، سود خودش می آید.”
  • “کارِ من این است که به نوآوران و طراحان کمک کنم که بفهمند موفقیتِ آنها به مقدارِ زیادی وابسته به موفقیتِ فروشِ محصولشان است. خلاقیت مهم است، بله، اما باید طوری اجرا شود که مردم دوست داشته باشند و از آنها استفاده کنند.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *